Flyttevask. Hva skal man sørge for?

Flyttevask. Hva skal man sørge for?

Når hvis ikke mens man flytter, kan man gjøre en grundig gjennomgang av eiendelene sine? Det er nettopp det beste tidspunktet for å begrense eiendelene sine til et minimum. Når man pakker hver gjenstand, må man spørre seg selv: trenger jeg den, vil den være nyttig for meg, og er det virkelig verdt å ta den med meg til det nye stedet? Man vil tross alt ikke rote til en ny boligplass helt fra starten av.

Pakking og valg av gjenstander fører til at hus eller leilighet etter flytting ligner på et katastrofeområde. Etter flytting må man få orden i den gamle boligen for å kunne selge den eller leie ut til noen.

Er det verdt å rydde selv?

Det kommer an på hvor mye tid vi har til rådighet, for det må huskes at rengjøring etter flytting er veldig tidkrevende og engasjerende. De fleste av oss klager bestandig over mangelen på fritid, så det kan hende at det ikke er den beste ideen å rengjøre selv. I tillegg til at man må bruke mye tid, må man være godt utstyrt – kjøpe nødvendig utstyr og preparater som skal hjelpe oss med å fjerne smuss og skitt fra forskjellige overflater.

Flyttevask bør inkludere vask:

  • vinduskarmer
  • gulv
  • fliser på bad
  • gulvlist
  • servant
  • dør
  • kjøkken

Den beste løsningen er et rengjøringsfirma

Profesjonell flyttevask i Oslo er det lurt å gi i oppdrag til fagfolk fra firmaer som driver med dette til daglig. På den måten slipper vi å bruke vår dyrebare tid på rydding, og den tiden kan vi bruke da på en bedre måte (f.eks. tilbringe den med familie eller venner), og vi skal også få en garanti for en godt utført jobb. Effekten av profesjonell rengjøring blir helt sikkert tilfredsstillende. Vår gamle bolig blir ryddet nøye, med oppmerksomhet på de minste detaljene.